2010. május 27., csütörtök

Az otthon ízei

Vizsgaidőszakban valahogy jobban szeretem a hazai ízeket...nem szeretek pepecselni a főzéssel, sok időt vesz el még a leghamarabb elkészülő fogás is...de néha kell egy kis kikapcsolódás, s ilyenkor veszem elő a fejemben raktározott ételek receptjeit, azokét, amiket se anya, se a mama nem szakácskönyvből készített, hanem "fejből"....na én tőlük tanultam "fejből" főzni és sütni sokfélét. A legnagyszerűbb "fejből" és érzéssel készülő étel a Dödölle...huhuuu...mennyi ilyet ettem gyerekkoromban, akkor még nem foglalkoztam azzal, hogy mekkora izommunka kell eme remek elkészítéséhez, csak lapátoltam befelé a tejföllel gazdagon meglocsolt gombócszerűségeket....
Dödölle

Hozzávalók (nagyjából, "fejből"):
  • 1 kg krumpli
  • 0,5 kg liszt

  • víz
  • 1 fej vöröshagyma
  • étolaj
A krumplit meghámozzuk, vékony szeletekre vágjuk és annyi vizet adunk hozzá, hogy kb. ujjnyi vastagon ellepje. Puhára főzzünk, ízlés szerint sózzuk. Ha megfőtt a vizet nem öntjük le róla, hanem krumplinyomóval azonnal összetörjük és hozzáadjuk a lisztet, amit nem kis izommunkával hozzádolgozunk. Az apróra vágott hagymát egy kevés étolajon megfuttatjuk és a hagymás olaj, valamint két evőkanál segítségével kis gombócszerűségeket szaggatunk. Tálaláskor tejföllel kínáljuk!


Nincsenek megjegyzések: