2010. október 17., vasárnap

A három C

A három 'C', azaz Chocolate chip cookies. A recept kanadai származású, ottani kalandjaimról már pár bejegyzéssel korábban írtam. Emlékszem még, amikor ott a tengerentúlon készítettem a vendéglátóméknak hazai ízeket: dödöllét, palacsintát, boros tokányt...de valahogy sehogy sem akartak úgy sikerülni a dolgok, mint itthon, pedig mindegyik fogás elkészítését már párszor véghezvittem azelőtt. Mint utóbb kiderült mindennek az oka a liszt és a fűszerek.....nem olyanok mint itthon. Találkoztam olyan liszttel, amiben eleve benne volt a sütőpor, valamint a sütőport nem a szokásos kis zacskós kimért szerelésben lehetett vásárolni, ha nem például fél kilós kiadásban. A túróról meg ne is beszéljük, ott ez nem létező fogalom, szóval aki túró rudi gyárat tervez oda, az marha jó üzletet csinál, már ha a finnyás ízlésüknek megfelel. De azért volt ám olyan dolog is, ami írtó jó és nagyon hiányzik itthon. Imádtam pl. a Reese nevű csokit, ezek kis csokitallérok mogyoróvaj töltelékkel, akkor ott van még az Oreo, vagyis a Pilóta keksz tengerentúli kiadásban és még sorolhatnám azokat a dolgokat amikhez igaz hogy hozzá lehet jutni Magyarországon is, de csak aranyáron (juharszirup, mogyoróvaj, marshmallow). 


Chocolate chip cookies 

Hozzávalók: 
  • 1 és 1/4 csésze liszt 
  • 1/2 kiskanál só 
  • 1/2 csésze puha vaj
  • 1/2 csésze barnacukor 
  • 1/2 csésze kristálycukor 
  • 1/2 kiskanál vaníliaaroma 
  • 1/2 kiskanál szódabikarbóna 
  • 1 evőkanál meleg víz 
  • 1 csésze csokipasztilla
  • 1 db tojás 
A lisztet és a sót összekeverjük. Kikeverjük a vajat, a cukrot, a tojást és a vaníliaaromát. A szódabikarbónát beletesszük a vízbe és hozzáadjuk a vajas masszához. Majd ezek után lassanként hozzáadagoljuk a sós lisztet és a csokidarabokat. 200 fokon kb. 10 percig sütjük a gáztepsire adagolt evőkanálnyi halmokat, melyek mire elkészülnek kilapulnak. A tepsiben hagyjuk kihűlni.  
 


A szavazáson nyert a torta, az ősz hangulatában. Már gondolkodom a receptem, hamarosan jön.

1 megjegyzés:

Ottis írta...

Nagyon szeretem ezt a fajta kekszet!