2010. március 18., csütörtök

Szép Zalában születtem...

Szép Zalában születtem

Szép Zalában születtem,
A nagy erdő nevelt fel,
Fenyőerdő a hazám,
Minden legény hű babám.

Befogom a lovamat,
Elkiáltom magamat,
Reszket tőlem minden úr,
Nem ám aki földet túr.
/Népdal/

Mamától és anyukámtól sok étel elkészítését tanultam meg, melyek közt vannak tipikus zalai parasztételek. Közülük is a nagy kedvenc a krumpliprósza.

Aludttejes krumpliprósza


Pontos mennyiségeket nem nagyon tudok írni, mert mindig "állagra" készítjük/em. Csak a hozzávalók listáját közlöm, körülbelüli adagokkal.

Hozzávalók:
  • kb. fél liter aludt tej
  • kb. 4 nagy burgonya
  • fél fej vöröshagyma
  • 4-5 marék liszt
  • só, vegeta
Egy nagoyn keverőtálba öntöm az aludttejet, belereszelem a nyers krumplit és a vöröshagymát. Hozzáadok annyi lisztet, hogy jó sűrű masszát kapjak, de ne domináljon még a liszt íze. Ízesítem sóval és vegetával.
Én most palacsintasütőben sütöttem meg, régebben gáztepsiben szoktak eloszlatni egy adagot és sütőben sütötték.
Sokan szeretik tejföllel, illetve pirított hagymával kínálni és aki nem tesz az alapmasszába hagymát, nyugodtam fogyaszthatja édességként is, porcukorral.
Ahány ház, annyi szájíz. =)




Nincsenek megjegyzések: