2009. október 7., szerda

Megkésve....

Mostanság eléggé el voltam/vagyok havazva. Egy kicsit több volt a jegyzőkönyvkészítésre és prezentációk készítésére fordított időm, mint a sütésre. Ezt bánom is nagyon. De azért amikor akadt pár szabad órácskám, mindenképp próbáltam valami gyors sütit improvizálni. Így volt ez tegnap is. Csak el kellett ugranom a boltba citromért, joghurtért és el is készült a világ szerintem legegyszerűbb és elronthatatlan édessége, a muffin. Jelen esetben citromos-joghurtos.

Citromos-joghurtos muffin

Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 15 dkg vaj
  • 3 db tojás
  • 2 dl joghurt
  • 2 közepes citrom
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
A sütőt előmelegítettem 175 fokra. Egy edényben összekevertem a tojásokat a cukorral, a vajjal, a citromok reszelt héjával és levével, valamint a joghurttal, majd beleforgattam a sós, sütőporos, lisztes egyveleget. A muffinformákat kibéleltem papírkapszlival és már ment is a sütőbe fél órára. Miután kihűlt én a tetejét bevontam egy kis cukormázzal, ami 3 evőkanál porcukorból és egy fél evőkanál citromléből állt.

Egyébként sütögettem még vasárnaponként, a szokásos őszi vasárnapi sütiket, mint pl. almáspite, de az csak almáspite, habár nekem nagy kedvencem, de semmi extrát nem tudnék hozzáfűzni, de lehet majd egyszer megosztom a receptjét.

Nincsenek megjegyzések: