2009. október 18., vasárnap

Szünet

Drága, jó iskolám úgy döntött, hogy egy hétig nélkülöz minket, azaz beköszöntött a szünet. Ez a szünet dolog nem az igazi, mert kísért az egyetem két ZH formájában. Brrrrr....
Hazajöttem, mert ugye csak ideiglenes pécsi vagyok, amúgy eredetileg zalai. Tudom, tudom....krumpliprósza, dödölle, Zala kocka, Naturaqua.....sötét Zala. Most vasárnap nem épp a szokásos zalai ételeket főztük anyával. A menü: palócleves, rakott zöldbab és lekváros bukta. A kelttésztába házi lekvár került, méghozzá mama körtés-barack lekvárja és a saját készítésű szederlekvárom. Mindez azért, mert a vasárnapi ebéd szent. :)

Ízes bukta

Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 1 db élesztő
  • 0.5 liter tej
  • 1 db tojás
  • 15 dkg margarin
  • 0.5 dl étolaj
  • 1 teáskanál só
  • ízlés szerint lekvár, jam
A hozzávalókból ( a lekvár kivételével) könnyű tésztát dagasztok. Most nagyon szépen sikerült, a kis hólyagok alakultak ki, miközben nyújtottam. Kockákra vágtam a kinyújtott tésztát, kevés lekvárt tettem a közepére és feltekertem. Kivajazott tepsire sorakoztattam őket, lekentem a tetejüket egy felvert tojással és hagytam pihenni még egy kicsit őket, majd 170 fokon kb. fél óra alatt aranysárgára sütöttem. A konyhában mesés illat terjengett...


miután megkelt


nyújtás előtt

sütés után

Nincsenek megjegyzések: