2009. október 21., szerda

Ebéd

Ma nem volt túl sok időm elkészíteni az ebédet, ezért valami gyorsat, de finomat akartam. Így esett a választásom a gánicára. Na ennek a nevét alig tudtam megjegyezni, Po anyukájától tanultam meg az elkészítését, valamint náluk kóstoltam ilyet először. Kicsi Bubinak nagyon ízlett. ;)
Gánica

Hozzávalók:
  • 1.5 kg burgonya
  • 2 db tojás
  • ízlés szerint só
  • bors
  • annyi liszt, amennyit a burgonya felvesz
  • vöröshagyma
  • étolaj
  • őrölt paprika
  • tejföl
A megtisztított burgonyát megfőzöm, majd leszűröm, ízesítem sóval, borssal. Hozzáütök két darab tojást, elkeverem, majd hozzádagasztok annyi lisztet, hogy formázható állapotú legyen. Ki gombócakat formázok, amiket ellapítok, így megy a forró olajba. Aranybarnára sütöm. A vöröshagymást megpucolom, felkockázom és olajon megfonnyasztom, majd egy kiskanál őrölt édespaprikát adok hozzá, vagyis egyfajta pörköltalapot készítek. Ebből lehet a kis gombócok tetejére tenni ízlés szerint, valamit tejföllel is lehet kínálni.


Nincsenek megjegyzések: