2009. szeptember 22., kedd

Áááááuuuuu

Kedd. Ha a kedd nem lenne, minden szebb lenne. Az úgy volt, hogy reggel amikor fél nyolc körül beértem az egyetemre egyáltalán nem voltam álmos, de kb 10 óra felé, ha azt mondták volna, hogy tessék itt egy pihe-puha ágy és szunyókálhatsz, mint az oviban, no akkor én kapva-kaptam volna az alkalmon. Brrrrr.....Félelmetesen, felülmúlhatatlanul unalmas. Annyi jó a keddben, hogy egy ideig még hamar hazaérek. ezt ma ki is használtam. Benéztem a vásárcsarnokba, meg a boltba, vettem pár apróságot és este hétig sürögtem-forogtam. Az eredmény: borsos tokány tarhonyával és apró köményes kiflicsodák. A kedvenceim azok, amelyikek tényleg kis ducik és picik lettek.

Köménymagos kifli
Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 15 dkg vaj/margarin
  • 1 tojás
  • pár csipet só (ízlés szerint)
  • 50 g élesztő
  • 5 dl tej
  • 1 dl étolaj
  • köménymag
A lisztet, a vajat, a tojást és a sót egyneművé morzsolom. Közben a tejet meglangyosítom és felfuttatom benne az élesztőt. Ha az élesztő feljött a tej tetejére, akkor hozzáadom a lisztes egyveleghez az étolajjal együtt. lágy tésztát dagasztok belőle. Körülbelül egy órát hagyom kelni, a háromszorosára dagad. Gyúródeszkán kinyújtom, megszórom köménymaggal és sávokat vágok a tésztából, majd háromszögeket. Kicsit megnyújtom a háromszögeket és feltekerem, avagy kifliket formázok. A kis kiflicsodák tetejét megkenem egy felvert tojással Kb. 160-170 fokon aranysárgára sütöm.



Nincsenek megjegyzések: