2010. december 1., szerda

Olasz

Maradt a bonbonkészítésből sok tejszínem, ezért valami habos finomságban gondolkodtam. Hmmmm.....valami olyan kell aminek az elkészítése nem tart sok ideig és megeszi az összes megmaradt tejszínem. Karamellkrém, azt úgy is imádom és mellé panna cotta, mert még ilyet sosem csináltam.... 

Panna cotta karamellszósszal


Hozzávalók: 
  • 1 dl tejszín 
  • 1 dl tej 
  • 1 teáskanál zselatin (vagy 1 lap zselatin) 
  • 1 evőkanál víz 
karamellszószhoz: 
  • 10 dkg kristálycukor 
  • 2 dl tejszín 
A tejszínt és a tejet összeforralom, majd a kevés vízben elkevert zselatint felmelegítem és hozzákeverem a tejes tejszínhez. Kiadagolom egy pohárba - ez a nagy adag, vagy két pohárba - így lesz belőle két kis adag. 
A szószhoz a cukrot karamellizálom, majd hozzáöntöm a tejszínt és addig főzöm, amíg a hideg tejszíntől megkeményedett cukor fel nem olvad.   Hűtőben hagyom megdermedni.



3 megjegyzés:

Raindrop írta...

Nagyon szeretem, és karamellel még sosem ettem. :)
Lehet nem így van, de úgy elképzeltem ahogy betörik a kissé megdermedt karamell és alatta a finom krém. :)

egycsipet írta...

Hmm, karamell is, panna cotta is...jöhet! :)

katicamanó írta...

Raindrop, valahogy úgy, a hűtőben egy kicsit megdermedt a karamell, de így is nagyon finom volt.
Egycsipet, ezen nem csodálkozom, nagyon egyszerű és finom édesség, úgyhogy bárhol, bármikor =)