2010. augusztus 25., szerda

Csészényi szeretet

A mai ebédet már tegnap kitaláltuk: finomfőzelék és a húsevő fiúrészlegnek pörkölt ,petrezselymes krumpli (nem mintha én nem ennék húst, de a fiúk mindig reklamálnak, ha a főzelékhez nincs feltét, amúgy szerintem jogosan) Na ehhez találtam ki a mai desszertet, amikor ránéztem a gyümölcsöstálra és a benne árválkodó 3 darab piros almára. Alma, alma.....ez a kevés alma nem elég almás pitéhez, úgyhogy jött egy szikra, előkotortam a kis zöld füzetemből a szokásos muffin alapreceptemet, gyorsan összedobtam, majd az almákat meghámoztam és a formába mért tészta tetejére vágtam kis darabkákat. Előre lejátszottam a család reakcióját a fejemben: "mi a desszert? -muffin! -Már megint?" .....Nem akartam ezt hallani, úgyhogy megbolondítottam egy kicsit az almás muffinokat, így az eredmény már nem is annyira muffin, Cupcake kérem szépen, cupcake.  




Almás cupcake 

Hozzávalók:  
muffin alaptésztához: 
  • 4 dl tej 
  • 3 dl cukor 
  • 6 dl liszt 
  • 2 tojás 
  • 1,5 dl étolaj 
  • 2 kávéskanál sütőpor 
  • 2 kávéskanál szódabikarbóna 
  • 2 csipet só 
  • plusz 3 nagyobb meghámozott, felkockázott alma 
a krémhez: 
  • 3 evőkanál liszt 
  • 3 dl tej 
  • 10 dkg margarin 
  • 10 dkg porcukor 
  • 10 dkg 65 %os kakaótartalmú étcsokoládé 



A muffin tészta száraz és nedves hozzávalóit külön-külön kimérem, majd összekeverem, de nem szabad túl sokáig keverne, csak éppen hogy csomómentes legyen, majd a muffinkapszlikba mérem a tésztát és a tetejüket megszórom a felkockázott almával. 175 fokon 35 perc alatt megsütöm. Miközben sül a tészta, a lisztből és a tejből sűrű krémet főzök (célszerű ezzel kezdeni az egész sütigyártást) és kihűtöm. A margarint a porcukorral habosra keverem, hozzácsurgatom a felolvasztott étcsokit, majd szépen, fokozatosan adagolva a főzött krémet is hozzákanalazom. A kihűlt muffinokat tetszés szerint díszítem ezzel a krémmel.  


kicsibubi falatozik

Nincsenek megjegyzések: