2011. március 1., kedd

Én itt vagyok, de hol a tavasz?!

Nem szeretem a hideget. A szürke hétköznapok, a fagyoskodás, a sokrétegű öltözködés nem az én világom. Már egy hete toporzékolok a naptáram előtt, hogy gyorsabban jöjjön el a március. Őkegyelme meg is érkezett egy kis havas esővel. Szuper, mondhatom, szépen bemutatkozott, erre én dühömben, tüntetésképpen csak késő délután tettem ki a lábam a lakásból, akkor is csak azért, mert egy előadásra kellett mennem. 
Ilyen hideg napokra megfelelőnek gondolom ebédre vagy vacsorára a brassóit. Itt jön az, hogy ahány ház, annyi brassói, illetve igazi brassói csak egy van, de mindenki mást hív brassóinak, én ezt: 


Brassói aprópecsenye 

Hozzávalók: 
  • 40 dkg sertéscomb 
  • 2 fej vöröshagyma 
  • 4 gerezd fokhagyma 
  • húsos szalonna (ízlés szerinti mennyiségben) 
  • 1 kg krumpli 
  • só, bors, fűszerpaprika
  • étolaj a sütéshez 
A húst apró kockákra vágom (nálam kb. kisujjköröm nagyságot jelent ez). A vöröshagymát és a szalonnát szintén felkockázom és egy mélyebb serpenyőben elkezdem pirítani, majd hozzáadom a húskockákat és szép pirosra sütöm a húst, majd felengedem egy kis vízzel, sózom, borsozom és egy kis pirospaprikát sem sajnálok tőle, valamint a négy gerezd fokhagymát is hozzátöröm. Akkor kész, ha az összes víz elpárolog alóla és omlósak lesznek a húskockák. A krumplit megtisztítom, szintén kockákra vágom (egy kicsit nagyobbakra, mint a húst) és olajban kisütöm, majd lecsepegtetem és hozzákeverem a kész aprópecsenyéhez. Elengedhetetlen kísérője a brassóinak a savanyú uborka. Jó étvágyat! 


2 megjegyzés:

Bianka írta...

Szeretnék egy 30 fokos meleg nyarat és egy tányér brassóit :)

katicamanó írta...

Bianka, ezzel én is így vagyok. Ezt a kettőt bárhol, bármikor =)