2011. október 12., szerda

Hello!

A minap azon gondolkodtam, hogy vajon miért nem volt kedvem az utóbbi három hónapban posztolni, kipróbált recepteket megosztani, a családdal megetetni a kísérletezgetések eredményét, stb. Azt hiszem az ok az volt, hogy elkapott egy megfelelési vágy, aminek sajnos nem tudtam eleget tenni, így teljesen megszűntem létezni itt a blogon. Konyhám azonban csak a neten zárt be. Folytattam a sütés-főzést, valamivel kisebb lelkesedéssel, mint eddig, de hasonló sikerekkel. Fotózgattam is az elkészült ételekről, sőt van egy olyan süti, amiről készült ugyan kép, de a receptet elfelejtettem leírni, így valószínű az soha nem lát napvilágot, pedig ...hmmm... de finom volt. 

Az alkotói válság közepette a blogon is egy évvel idősebb lett. Hurrá.Hurrá. A rendszeres olvasóim száma is háromjegyű, az oldalletöltések pedig meghaladták azt a számot, amit nem is gondoltam volna. Tudom, hogy ez nem nagy ügy, a sztárbloggerek heti, napi szinten összeszednek ennyi nézettséget, de én erre is büszke vagyok. 
Az egyetem utolsó éve is megkezdődött. Bizony, ötödéves (vagy mester másodéves?) lettem. Nyár elején vár egy szívmelengető államvizsga és diplomavédés. Jelenleg agykontrollálom magam, hogy ez még egy galaxisnyi távolságra van. Ebben az őszi szemeszterben felvettem egy szuper tárgyat, ami ritkának számít (mármint a szupersége), ha visszagondolok az utóbbi négy évre. A gasztronómia biológiai és kémiai alapjai. Na, ne tudjátok meg, imádom. Az előadó szerintem az egyetem legjobb oktatója és valami hihetetlenül jól tudja átadni a tudását. Még, még. még, ennyi nem elég..... 

Ahogy fentebb említettem nyáron azért készült pár dolog, úgyhogy egyenlőre azokból csemegézek, de majd jönnek az újdonságok is, hiszen milyen lenne az ősz sütőtök, gesztenye és almás sütik nélkül. 

Hamburger, ahogy Limara készíti 

A címből is látszik, hogy nem saját a buci recept, mert minek kísérletezgessek, ha Limara megalkotta a tökéletes hamburger zsemlét. Ezúton köszönöm neki én és a családom. 

Hozzávalók: 

  • 2 dl langyos tej
  • 2 ek. cukor
  • 1 tk. só
  • 40 g olaj (én vajat használtam)
  • 1 tojás
  • 10 dkg joghurt(én tejfölt használtam)
  • 60 dkg liszt (nálam 40 dkg finomliszt és 20 dkg rétesliszt)
  • 2 dkg élesztő
  • + 1 tojás a kenéshez
  • + szezámmag a szóráshoz
A hozzávalókat ebben a sorrendben belepakoltam a kenyérsütőgép üstjébe és dagasztó programra állítottam. Az otthoni gépen ez másfél órát jelent, addig volt időm a húspogácsák elkészítéséhez.  

Miután a gép elvégezte a dolgát, a tésztát lisztezett deszkára borítottam és tíz darab kisebb gombócot formáztam, kellő távolságban sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem, majd hagytam még negyed órát kelni, végül a plusz egy tojással lekentem a tetejét és megszórtam szezámmaggal. 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt sült meg.
Az eredeti recept itt.  


Húspogácsa 

Na ezt viszont saját kútfőből, kizárólag az ízekre hagyatkozva gyártottam. 

Hozzávalók: 

  • 50 dkg darált hús (25 dkg sertés + 25 dkg marha)
  • 1 db tojás
  • 1 fej vöröshagyma apróra vágva 
  • 2 gerezd fokhagyma apróra vágva 
  • só, bors, őrölt paprika ízlés szerint 
  • 1 evőkanál mustár 
  • kevés zsemlemorzsa az összeállításhoz 
A hozzávalókat összekevertem és nagy tálban, majd pihentettem egy kicsit, hogy összeérjenek az ízek. Ebből az alapból kisebb tojás méretű gombócokat formáztam, majd lelapítottam őket és nagyon kevés zsemlemorzsába beleforgattam. Nagy serpenyőben (akinek van grillserpenyője az még jobb) pirosra sütöttem a húspogikat. 

A vacsorához minden hozzávalót az asztalra készítettem és így mindenki saját maga rakhatta össze kedvenc burgerét. Például: hamburgerbucit megkentem mustárral, erre jött egy szép darab salátalevél, majd egy szelet sajt, húspogácsa, apróra vágott lilahagyma, paradicsom és egy adag ketchup. Jó étvágyat!




2 megjegyzés:

Petra írta...

Jó, hogy itt vagy, ráadásul micsoda finomságot hoztál! Hmmm...:)))

Bianka írta...

Csodálatos
Ez a világ legjobb hamburger zsemléje. Mi már hetente sütjük