2010. június 15., kedd

Coca-cola

Számomra elég bizarr dolgot találtam thechefviki blogján, konkrétan Coca-colát használt egyik tortája elkészítéséhez. Nem hagyott nyugodni a dolog, úgyhogy ma elkészítettem két gusztustalan szerves kémia anyagrész megtanulása között. Marha jó lett: puha, omlós, büntetően csokis és egyáltalán nem kalóriaszegény =)




Coca-cola torta

Hozzávalók:
  • 2,5 dl Coca-cola
  • 1 dl tej
  • 20 dkg vaj (én margarint használtam)
  • 20 dkg kristálycukor
  • 3 tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 25 dkg liszt
  • 4 evőkanál kakaópor (nekem ennyi elég volt, de kakaótól függően lehet bele többet is tenni)
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 10 dkg étcsokoládé
Mázhoz:
  • 5 dkg vaj (szintén margarint használtam)
  • 0,5 dl Coca-cola
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 10 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
A vajat habosra keverjük a kétféle cokorral, majd hozzáadjuk a 3 tojást, ezek után következhet felváltva a cola-tej keverék és a liszt-szódabikarbóba-kakaópor keverék adagolása, majd legvégén az apróra tördelt étcsokoládé. Kivajazott, kilisztezett formában 180 fokon egy óra alatt elkészül. A tetejét mázzal vonjuk be, ahhoz pedig összefőzzük a vajat, a colát, a porcukrot, a kakaóport és a vaníliás cukrot. Amikor ez a már egy kicsit besűrűsödött, a tortára csurgatjuk.


Nincsenek megjegyzések: