2010. február 6., szombat

Egyszerű szombat

Amilyen egyszerű napnak gondolom én a szombatot, olyan egyszerű édesség elkészítését vittem véghez. Miután megcsináltam minden mai napra kiszabott teendőmet, hát hogy is mondjam...elkezdtem unatkozni, már az sem kötött le, ahogy a hóesést bámultam a jó meleg szobám ablakán keresztül. Keresgettem úgynevezett alapreceptek között, így találtam rá egy olyan muffin alapreceptre, amihez minden volt itthon. Ezt turbóztam fel egy kis almával.

Almás-fahéjas muffin

Hozzávalók:
  • 2 db tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 dl étolaj
  • 2 dl tej
  • 1 dl ásványvíz
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • minimális (kb. 2 csipet) só
  • 1 szép nagy alma
  • ízlés szerint fahéj (én kb. 2 teáskanálnyit használtam)

A két tojást a cukorral fehéredésig robotgéppel keverem, majd hozzáadom az olajat. A lisztet átszitálom, kimérem hozzá a szódabikarbónát és a sütőport, majd a tejet összeöntöm a vízzel. A tejes-vizes és a lisztes keveréket felváltva adom a masszához. A muffinformát kibélelem kis kapszlikkal. Az almát meghámozom és apró kockákra vágom, majd a fahéjjal egyenletesen meghintem és a muffintésztához adom. 12 db muffinhoz elegendő ez a mennyiség. Kb. fél óra alatt készül el 170 fokon.

Nincsenek megjegyzések: