2011. június 4., szombat

Édes

Vizsgaidőszakban, ha már a a szervezetem teljes erővel tiltakozik az ellen, hogy továbbra is a jegyzetek felett üljek, akkor nekilátok valami jónak, ami általában olyan sütit, desszertet jelent, amit még nem készítettem soha. Ez az elfoglaltság teljesen ki tud kapcsolni és utána újult erővel lendülök neki a tananyagnak. Ezek a receptek viszont igen foghíjasan kerülnek fel a blogra, mert ha sütök a pihenőidőmben, akkor másra már nem marad idő, így a posztolásra se nagyon. Hogy mi az oka annak, hogy ma délelőtt mégis felkerül egy bejegyzés a blogra? Nos, annyira, de annyira fájt az, minek ma nekiálltam, hogy képtelen voltam egy oldalnál többet megtanulni belőle. Ebből az következik, hogy vizsga előtt két nappal fogom a fejem, hogy jaj most mi lesz, rinyálok egyet egy közösségi oldalon a sorstársaimnak, majd vizsga előtti este nekiállok ismételni, éjjel meg azért nem alszok, mert mondom fel a tételeket és másnap vizsgán semmi sem jut az eszembe. Borzalmas, komolyan mondom. De most ennek a pihenőidőnek egy nagyon édes következménye lett, amit mindenképp szeretnék közölni veletek. Nagy előnye, hogy gyorsan elkészül és nincs vele sok munka. Figyelem! Krónikus cukortagadók ne olvassanak tovább!

Tejkaramella 

Hozzávalók: 
  • 35 dkg cukor (kristály vagy barna) 
  • 3 dl tej 
  • 4 dkg vaj 
A cukrot egy magas peremű edényben karamellizálom (én wok serpenyőt használtam) és ha már szép barna, hozzáöntöm a tejet. A cukor hirtelen megkeményedik, ezért addig főzöm, amíg el nem olvad. Ha homogén lett az anyag, hozzáadom a kimért vajat és tovább főzöm, egészen addig, míg sűrű masszát nem kapok. Sütőpapírral bélelt kis méretű tepsibe öntöm a forró masszát, majd miután kihűlt tetszőleges nagyságú darabokra töröm. 


5 megjegyzés:

Ági írta...

köszönjük, hogy megosztottad velünk ezt a finomságot :) kitartást a vizsgaidőszakhoz, átérzem a helyzeted, nekem is épp tanulnom kellene :/

Bianka írta...

Nyammi
Sok sikert és kitartást

Gerdi írta...

Kedves Katicamanó! Remélem, sikeresen túl vagy a vizsgákon, de ha nem, feldobnálak egy díjjal! Nézz be hozzám érte!

Gerdi írta...

Most nézem, milyen butaságot írtam!!! Bocsi:-( Úgy értettem, ha nem vagy még túl a vizsgákon...de azóta már biztos, ahogy az is, hogy sikeresen!

katicamanó írta...

Kedves Gerdi!

Ne haragudj, hogy csak most, de annál nagyobb örömmel köszönöm neked a díjat. Nagyon kedves vagy!

Mindenkinek köszönöm a jókívánságokat!