2011. május 17., kedd

Májusi arany

Itt mifelénk (Pécsett) már virágzik a bodza. Nem tudom, hogy az ország többi részén milyen állapotban van, a mama szerint Zalában még kell neki egy kis idő, de gondolom ott is vidékenként változik a dolog. Na de a lényeg: ha találtok egy olyan bodzabokrot, ami kellő távolságra van a műutaktól, akkor ne legyetek restek szedni minimum 12 nagyobb fej virágzatot, hiszen pár óra múlva már fogyaszthatjátok a friss bodzaitalt. Az ötletet és a receptet egyik szaktársamtól, Nikitől kaptam, itt is szeretném mégegyszer megköszönni neki és természetesen az engedélyével teszem közzé családi receptjét. 

Bodza ital 

Hozzávalók:
  • 12 db nagyobb virágzat 
  • 5 liter víz 
  • 40-50 dkg kristálycukor (ki mennyire édesen szereti a dolgokat) 
  • 1 egész citrom 
  • 1 kiskanál citromsav (én fél teáskanálnyi mennyiséget használtam) 
Egy nagyobb edénybe kimérjük a vizet, a cukrot. Hozzátesszük a bodzavirágzatokat, az alaposan megmosott, felkarikázott citromot és a citromsavat. Addig kevergetjük, míg a cukor el nem olvad, majd egy kicsit hagyjuk összeérni az ízeket. Én 4 órát pihentettem, majd leszűrtem és a hűtőben tároltam. Mivel romlandó, célszerű rövid időn belül elfogyasztani. Ebből a mennyiségből nekem 6 és fél liternyi bodzaitalom lett. 

Fogyasszátok egészséggel! 


2 megjegyzés:

Bianka írta...

De rég ittam, pedig nagyon szeretem

katicamanó írta...

Bianka, nekem ez az egyik kedvenc italom és amellett, hogy finom, még az immunrendszert is erősíti =)